Hľadaj
× Aplikácia Aplikácia

Poisťovne idú s dobou, sú bežne aj v mobiloch

Ján Beracka Banky a poisťovne Poslať

Čoraz viac procesov sa poisťovne snažia presunúť do online prostredia. To sa týka uzatvárania zmlúv, správy dokumentov a aj riešenia poistných udalostí.

Foto: Shutterstock

Poisťovne sa snažia dostať na obrazovky zariadení svojich klientov a byť im k dispozícii na pár kliknutí. „Rok 2018 sa niesol v duchu analyzovania a vylepšovania veľkých zmien, ktoré sme urobili v online poistení v roku 2017. V danom roku sme vytvorili úplne nové aplikácie pre uzatvorenie poistenia online, ktoré sú rýchlejšie a lepšie prispôsobené pre použitie na menších aj väčších zariadeniach, čo je dnes už štandard. Testovaním priamo s používateľmi a tiež analýzou množstva dát v roku 2018 sme identifikovali oblasti, ktoré boli pre klientov stále problematické,“ upozorňuje Union.

Čoraz väčší dôraz na online prostredie

V súčasnosti je už bežné, že poistenie sa dá uzatvoriť online a je to trend, ktorého sa poisťovne držia. „Cestovné poistenie si klient môže uzatvoriť skutočne kedykoľvek aj z pohodlia svojho domova. Online formulár pre uzatvorenie poistenia je vytvorený tak, aby klient jednoducho, rýchlo a intuitívne uzatvoril poistenie podľa svojich potrieb, pričom krytie a dôležitosť jednotlivých poistných rizík opisujeme klientovi prístupnou formou. Rovnako na našej webovej stránke nájde aj porovnanie krytí jednotlivých balíčkov. Klient si tak sám vie zvoliť taký balík cestovného poistenia, ktorý najviac zodpovedá jeho potrebám. Webová stránka Európskej cestovnej poisťovne je navyše optimalizovaná aj pre mobilné zariadenia, a tak si klient môže uzatvoriť cestovné poistenie jednoducho aj cez svoj smartfón,“ upozorňuje Európska cestovná poisťovňa.

Online prostredie pomáha okrom iného aj riešiť poistné udalosti. „Naši klienti dnes s nami môžu komunikovať ešte jednoduchšie a efektívnejšie prostredníctvom nášho webu, kde môžu nahlasovať poistné udalosti, ako aj sledovať ich stav priamo z pohodlia domova. Prostredníctvom webu nám je celkovo hlásených približne 34 % poistných udalostí s vyhliadkou ďalšieho navýšenia tohto podielu. Preto sme sa minulý rok rozhodli ešte viac zjednodušiť a zautomatizovať postupy nahlásenia škôd v životnom poistení. Upravili sme základný náhľad sekcie hlásenia poistných udalostí na webe, vďaka ktorému sa odhaduje časová úspora pri hlásení poistných udalostí klientmi o 13 %. V súčasnosti pracujeme aj na zjednodušení hlásení poistných udalostí motorových vozidiel, majetku a zodpovednosti,“ hovorí Katarína Kukurová zo spoločnosti Generali. 

„V súčasnosti je až 80 % našich nových poistných zmlúv dojednávaných elektronicky, a to buď cez naše webové portály, alebo portály našich obchodných partnerov. Plne digitalizovaný je prenos údajov o zmluvách, a to isté môžeme povedať aj o našich interných procesoch. Okrem toho máme už viac ako 15 rokov digitalizované všetky dokumenty,“ upozorňuje Kukurová s tým, že poisťovňa poskytuje klientom prístup ku všetkým dokumentom v prostredí internetovej stránky. 

Elektronická správa dokumentov

Do online prostredia sa pomaly presúva aj správa dokumentov a podpisovanie poistných zmlúv. „V minulom roku sme v oblasti technologických inovácií uviedli viaceré novinky. Po spustení vernostného klubu Allianz club v roku 2017 sme minulý rok pracovali na jeho vylepšovaní a zdokonaľovaní. Členovia klubu tak majú sami možnosť urobiť zmeny na svojich poistných zmluvách online, môžu zaplatiť poistné online aj s podporou pay by square a vďaka Dohode o elektronickej komunikácií môžu s poisťovňou komunikovať všetko potrebné online,“ upozorňuje Helena Kanderková zo spoločnosti Allianz – SP. „V rámci hlásenia poistných udalostí sme vylepšili webové rozhranie pre ich online hlásenie. V súčasnosti tak už môžu klienti všetky druhy poistných udalostí nahlasovať online, vkladať online všetky prílohy aj sledovať stav riešenia svojej škody,“ dodáva. 

„V uplynulom roku Wüstenrot poisťovňa spustila do prevádzky nový klientsky portál Môj Wüstenrot, ktorý zjednodušil klientom poisťovne aj stavebnej sporiteľne prístup k informáciám o ich produktoch a k vybraným službám, odkiaľkoľvek a kedykoľvek prehľad o zmluvách, platbách či vkladoch aj s históriou, prístup ku korešpondencii, nahlasovanie poistných udalostí, uzatváranie zmlúv online poistenia s možnosťou platby Card pay, informácie o novinkách a špeciálnych ponukách,“ hovorí spoločnosť Wüstenrot. Mobilné aplikácie zároveň uľahčujú klientovi komunikáciu s call centrom, a tým sa zjednodušuje likvidácia poistnej udalosti. 

Ďalším trendom je biometria, ktorá má taktiež klientom uľahčiť komunikáciu s poisťovňou. „Už dva roky máme v plnej prevádzke biometrický podpis a v súčasnosti máme takmer 60 % zmlúv v našej obchodnej sieti podpísaných biometricky. Pre klientov to znamená kvalitný, rýchly a bezpapierový servis uzatvorenia poistnej zmluvy, ktorý zároveň šetrí ich čas. Biometricky podpísaná zmluva klientom tak prechádza v rámci nočnej uzávierky do nášho systému a klient dostáva na druhý deň ráno poistnú zmluvu,“ uvádza spoločnosť Uniqa. 

Poisťovne sa snažia zapájať webové portály aj do životného poistenia. „Klienti si tak môžu po registrácii, online z pohodlia domova, napríklad meniť osobné údaje, oprávnené osoby pre poistné plnenie v prípade smrti poisteného a iné. Ďalej poskytujeme možnosť stiahnuť si formulár pre nahlásenie poistnej udalosti priamo na oficiálnej webovej stránke NN Životnej poisťovne,“ hovorí Daniela Tomášková zo spoločnosti NN. Zároveň upozorňuje, že v rámci životného poistenia sa zvyšuje záujem klientov o lekárske konzultácie online. 

 

Online riešenie situácií

Čoraz viac voľnosti majú klienti aj pri riešení poistných udalostí, týka sa to napríklad havarijného poistenia. „V našom havarijnom poistení sme v minulom roku úspešne spustili webovú aplikáciu pre samoobhliadky. Jej význam spočíva v tom, že klient nemusí po uzatvorení havarijného poistenia čakať na technika, ktorý mu príde nafotiť vozidlo. Na e-mail príde klientovi link s našou webovou aplikáciou, ktorá ho prevedie celým procesom samoobhliadky. Klient nafotí svoje vozidlo prostredníctvom smartfónu a jedným klikom nám fotky odošle,“ upozorňuje spoločnosť Genertel. Spoločnosť zároveň reaguje na to, že čoraz viac klientov chce cez internet uzatvárať aj poistenie majetku a pripravila pre nich mobilnú aplikáciu, ktorá to umožňuje.

logo
Prečítajte si tiež:
26.4.2024 Martin Jamnický

ASINS: Osobný bankrot by sa nemal vzťahovať na ľudí s nadštandardným príjmom

Počet osobných bankrotov za posledné tri roky významne stúpol. Len minulý rok požiadalo o oddlženie vyše 9 700 ľudí. Problémom je, že v ...

26.4.2024 Robert Juriš

Banka varuje pred podvodníkmi s letenkami alebo dovolenkovými pobytmi

S blížiacimi sa letnými prázdninami sa čoraz intenzívnejšie rozbieha sezóna rezervovania si dovolenkových pobytov. V tejto súvislosti však ...

26.4.2024 Redakcia FinReport

Boj proti praniu špinavých peňazí dostáva prísnejšie pravidlá

Europoslanci schválili ďalší balík finančných zákonov. Najnovšia európska finančná legislatíva je zameraná predovšetkým na posilnenie ...

26.4.2024 Redakcia FinReport

Ceny priemyselných výrobcov klesajú, znižujú ich lacné energie

Pokles výrobných cien domácich priemyselných výrobcov pokračoval už tretí mesiac po sebe. V marci 2024 to bolo v porovnaní s rovnakým ...

26.4.2024 Redakcia FinReport

Informácie o príjemcoch cezhraničných platieb je potrebné nahlásiť do konca apríla 2024

Poskytovatelia platobných služieb majú do konca apríla povinnosť zaslať Finančnej správe SR informácie o príjemcoch cezhraničných ...

26.4.2024 Roland Régely

Koľko stojí vybavenie hypotéky v roku 2024? Tieto poplatky zdraželi

Zdražovanie hypoték pokračuje, a tentoraz to nie je spôsobené len zvyšovaním úrokových sadzieb úverov na bývanie. Od apríla 2024 sa ...

26.4.2024 Redakcia FinReport

Po týždňoch zdražovania sa zvyšovanie cien benzínu konečne zastavilo

Pozitívna správa pre motoristov. Ceny benzínu sa v uplynulých dňoch po niekoľkých týždňoch zdražovania konečne prestali zvyšovať. V ...

25.4.2024 Redakcia FinReport

Škody po vyčíňaní prírodných živlov vlani stúpli v stovkách percent

Počasie počas minulého roku niekoľkokrát ukázalo svoju divokosť a nevyspytateľnosť. Povodne, prívalové dažde, krupobitia, tornádo, ...

24.4.2024 Roland Régely

Home office alebo hybridná práca? Banky na Slovensku preferujú skôr druhú možnosť

Slovenská sporiteľňa nedávno oznámila, že jej call centrum bude kompletne pracovať z domu. Najväčšia slovenská banka to odôvodnila ...

24.4.2024 Redakcia FinReport

mBank menila úrokové sadzby svojich hypotekárnych úverov

Zvyšovanie úrokových sadzieb hypotekárnych úverov sa v roku 2024 prakticky zastavilo. Na začiatku roka síce tri spomedzi bánk pôsobiacich na ...

23.4.2024 Redakcia FinReport

VÚB banka: Vedenie účtu aj narábanie s hotovosťou budú drahšie

VÚB je ďalšou bankou pôsobiacou na slovenskom finančnom trhu, ktorá ohlásila zmeny v cenníku svojich služieb. Vychádza z nich, že klienti ...

23.4.2024 Zuzana Fryč

Výber PZP nemusí byť len o nízkej cene, dá sa z neho vyťažiť oveľa viac

Pri výbere povinného zmluvného poistenia (PZP) často rozhoduje čo najnižšia cena, keďže mnohí túto poistku považujú len za zákonnú ...

22.4.2024 Zuzana Fryč

Čomu je lepšie sa vyhnúť počas cestovania, alebo ktoré riziká cestovné poistenie nekryje?

Niektorí preferujú cestovanie najmä počas leta, pre iných sa stalo súčasťou ich životného štýlu počas celého roka. Súčasťou ciest, a ...

19.4.2024 Roland Régely

Pomoc s hypotékou sa má po novom týkať aj ľudí s refinancovaným úverom

Štát sa usiluje pomáhať ľuďom so splácaním ich hypotekárnych úverov a po novom chce kompenzovať zvýšené splátky hypoték aj tým, ...

17.4.2024 Robert Juriš

Zubné benefity zdravotných poisťovní sa už o niekoľko dní skončia. Čo bude s ich ďalšími službami?

Poskytovaniu zubných benefitov v zdravotných poisťovniach je koniec. Od mája 2024 budú minulosťou. Ministerstvo zdravotníctva tvrdí, že ...

16.4.2024 Redakcia FinReport

Desiatka bánk na Slovensku začína používať jednotný ESG dotazník pre zákazníkov

Desiatka bánk pôsobiacich na slovenskom finančnom trhu začína používať nový jednotný ESG (Environmental – Social – Governance) ...

16.4.2024 Redakcia FinReport

Európske banky vyzvali EÚ, aby ich označila za strategický sektor

Európske banky vyzvali Európsku úniu, aby ich označila za kriticky dôležitý, respektíve strategický sektor. V zdôvodnení tejto požiadavky ...

16.4.2024 Redakcia FinReport

Zubné benefity zdravotných poisťovní sa v apríli 2024 skončia

Poskytovaniu zubných benefitov v zdravotných poisťovniach je koniec. Od mája 2024 budú minulosťou. Ministerstvo zdravotníctva tvrdí, že ...

Mobilná aplikácia
VISA MasterCard Maestro Apple Pay Google Pay