Hľadaj

Ako zvýšiť príjmy pred Vianocami

Podnikanie Poslať

Vianoce sú sviatkami lásky, pokoja a harmónie, ale netreba zabudnúť ani na ich finančný aspekt. Je to jednoducho obdobie, keď obchody praskajú vo švíkoch, objednávajú a kupujú sa darčeky a na strane predajcov je snaha odtrhnúť si čo najväčšiu časť vianočného koláča ešte pred Štedrým večerom. Ako na to, keď vianočné akcie majú všetci? Skúste to inak. Pretože peniaze prichádzajú z miest, ktoré iní prehliadnu.

image

Foto: shutterstock

Prekvapte inakosťou

Byť iný sa oplatí, a to nielen na Vianoce. Každý chce kúpiť pod stromček niečo iné. Ak by to aj boli naše stálice – ponožky, aspoň nech sú atraktívnejšie ako v minulom roku. Preto ak chcete pred koncom roka vylepšiť svoju finančnú bilanciu, tak skúste prísť s niečím, čo ak aj nebude absolútne prevratné, tak minimálne konkurencii vezme vietor z plachiet. „Niektoré firmy vytiahnu triumf v podobe inovatívneho produktu,“ hovorí analytik Next Finance Jiří Cihlář. Ak máte niečo zaujímavé, rozhodne s novinkou nečakajte na január, ale prebite konkurenciu a prekvapte inováciou aj vašich stálych zákazníkov.

Oprite sa o verných zákazníkov

Pred Vianocami je vhodné oprášiť databázu kontaktov. Pretože verných zákazníkov je možné nielen prekvapiť inováciou, ale aj zaujímavou ponukou. Najhoršie pre podnikanie v akejkoľvek oblasti je stratiť existujúceho zákazníka. To znamená, že svoj vianočný rozpočet minie u konkurencie. Preto je dobré zamerať sa na stabilný kmeň ľudí, ktorých možno považovať za vašich verných. Nespoliehajte sa na to, že ak zákazník nakupuje u vás pravidelne, musí tak urobiť aj pred Vianocami. „Ideálne je oprieť sa o dlhodobých zákazníkov, na ktorých sa môžete zamerať, a ponúknuť im napríklad zaujímavé zľavy,“ radí Cihlář.

„Skúste prísť s niečím, čo konkurencii vezme vietor z plachiet.“

Nemyslite len na zisk

Vianoce sú pre podnikateľa takou malou krízou, v ktorej hrozí, že zákazníci odídu vo väčšom množstve ku konkurencii. Ak nechcete s klientmi stratiť dobrý kontakt a komunikujú s nimi zamestnanci, dajte si záležať aj na atmosfére vo firme, nielen na vonkajšom imidži. Netreba myslieť iba na zisk, nemusí to prinášať vždy pravé ovocie.

„Vnímanie firmy a vízia sa v hlavách ľudí zúži na zisk a so ziskom ide ruka v ruke logicky pocit, že zamestnanci, vízia a vzťahy ustupujú do úzadia a prestávajú byť dôležité,“ hovorí Daniel Bradáč, riaditeľ odboru komunikácie a PR spoločnosti OVB, a dodáva: „ak sa ľudia cítia byť čoraz menšou súčasťou spoločných výsledkov a spoločnosti, nastáva presne opačný efekt, ako by si vedenie firmy želalo, namiesto stmelenia – odlúčenia sa od firmy.“ Spravte si príjemné Vianoce vo firme a nemusia byť len o zisku, ale aj o dobrej atmosfére, ktorá zisky zase prinesie.

Buďte na očiach

Vo vianočnom zhone je to ťažké, ale dá sa to. Netreba však zabudnúť na silnejšiu marketingovú podporu. Príchod tohoročných Vianoc je síce v znamení možnosti spomalenia ekonomiky a blížiacej sa krízy, ale treba pamätať, že zisky je možné zvýšiť len tým, ak si vás potenciálny zákazník všimne. V čase Vianoc je to zložitejšie, pretože videný chce byť každý, a preto netreba rezignovať na dobrý marketing. „Mala by sa zintenzívniť komunikácia so zákazníkmi a investovať do znalosti značky. Rozumne a efektívne, ale bez toho to nejde. Pretože platí, že zíde z očí, zíde z mysle,“ dodáva Bradáč.

„Vianoce nemusiabyť len o zisku, ale aj o dobrej atmosfére, ktorá zisky zase prinesie.“

Získajte strategického partnera

Nemusíte byť startup, možno by ste len do svojho portfólia prijali strategického partnera. A tu sa pred koncom roka núka skvelá možnosť, ako si dopriať pekný vianočný večierok. „Zaujímavým riešením je vstup partnera s finančnou injekciou,“ radí Cihlář, analytik Next Finance.

Pred Vianocami sa kupujú nielen darčeky, ale aj časť firmy alebo predaj akcií môže byť pre niekoho zaujímavé riešenie. Prijať do firmy partnera nemusí byť len finančným stimulom. Práve naopak. V mnohých prípadoch môže pomôcť finančne, ale aj strategicky. Môže byť dobrým vianočným darčekom aj prísľubom rozvoja firmy.

Kľúčové slová

logo
Prečítajte si tiež:
25.1.2020 Marek Mittaš

Únik pred chladom. Najluxusnejšie rezorty, kde majú leto cez zimu

Ak nechcete mať pocit, že najbližšie tri mesiace ste zatvorení v chladničke, je načase zdúchnuť za teplom. Našťastie je tu dostatok ...

23.1.2020 Branislav Jankovský

Zdravotnú poisťovňu zmenilo štvrť milióna Slovákov, VšZP upozorňuje na nekalé prepoisťovanie

Pre zmenu zdravotnej poisťovne sa rozhodlo takmer štvrť milióna Slovákov. V porovnaní s predchádzajúcim rokom je počet poistencov, ktorí ...

22.1.2020 Jana Schochmann

Nezanechávajme po sebe neporiadok, radšej niečo pekné...

Projekt „Zelený event“ vznikol ako spolupráca dvoch zodpovedných mladých žien, ktoré sa rozhodli, že odpad by nemal byť tým, čo ostane ...

21.1.2020 Zuzana Mecková

Anketa: Čo robia pre ekologicky šetrné správanie slovenské firmy?

20.1.2020 Marek Mittaš

OTP banka na Slovensku končí. Čo bude s jej klientmi?

Po osemnástich rokoch na Slovensku OTP Banka definitívne končí a prevod na nového vlastníka sa uskutoční do konca jari. Klienti sa však o ...

17.1.2020 Natália Hučková

Sociálnej poisťovni unikli osobné údaje poistenca, musí zaplatiť pokutu

Sociálna poisťovňa dostala pokutu vo výške 50-tisíc eur za porušenie pravidiel ochrany osobných údajov. Pri doručovaní dokumentov sa jej ...

16.1.2020 Dominik Hapl

Poisťovňa NOVIS s rekordnou pokutou od Národnej banky

Poistný trh je vysoko konkurenčným prostredím a boj o klienta prebieha neustále. Nenahráva tomu ani zvýšený odvod z poistného, ktorý ...

13.1.2020 Redakcia FinReport

Zomrel Ondrej Matvija, spoluzakladateľ a generálny riaditeľ FinGO.sk

BRATISLAVA, 13. 1. 2020 – Po dlhej a ťažkej chorobe zomrel dnes vo veku 47 rokov Ondrej Matvija, spoluzakladateľ a generálny riaditeľ ...

26.12.2019 Emil Burák

Daňové raje prežijú. Slovensko má v nich 5-tisíc firiem

Daňové subjekty očakávajú od štátu efektívny daňový systém, múdru daňovú politiku a motivačne nízke sadzby daní. Ak sa tak v praxi ...

17.12.2019 Magdaléna Švančarková

Dá sa žiť bez plastov? Majitelia bezobalového obchodu motivujú aj svoje okolie

Ak by sme chceli zo života odstrániť všetky plasty, pokúšali by sme sa o nemožné. Plastové častice dnes, bohužiaľ, nájdeme všade. Vo ...

10.12.2019 Milan Polešenský

Svet zavalený textilom

Každý rok nakúpime celosvetovo viac ako 80 miliárd kusov oblečenia. Módny priemysel je druhým najšpinavším priemyslom na svete a spôsobuje ...

9.12.2019 Magdaléna Švančarková

Najväčší znečisťovatelia vo svete a na Slovensku

Organizácia Greenpeace označila minulý rok top 5 najväčších znečisťovateľov životného prostredia z globálneho hľadiska. Problémom je ...

9.12.2019 Magdaléna Švančarková

Plastová fľaša zo šampónu sa naplní znova. Ekologický biznis v zárodku

Zelené podnikanie dnes hýbe aj svetom biznisu a financií. Zodpovednosť za životné prostredie si uvedomuje viacero firiem. A tak zavádzajú ...

22.11.2019 Natália Hučková

Obchodný register bude čistejší. Ktoré spoločnosti zrušia?

Národná rada SR schválila v októbri zmeny v Obchodnom zákonníku. Tie stanovujú nové pravidlá, ktorých nedodržanie môže zapríčiniť ...

4.11.2019 Natália Hučková

Rakúska pošta predáva údaje o zákazníkoch. Hrozí jej 18-miliónová pokuta

V Rakúsku padla rekordná pokuta za porušenie GDPR. Sankciu 18 miliónov eur dostala za nedodržanie ochrany osobných údajov rakúska pošta. Tá ...

30.10.2019 Natália Hučková

Mall.cz musí odškodniť užívateľa za únik osobných údajov. Ozvú sa ďalší?

Rozsiahly únik osobných údajov z databázy českého e-shopu mall.cz nie je ešte ani zďaleka doriešený. Svedčí o tom aj nedávny rozsudok ...

22.10.2019 Natália Hučková

Cookies na webových stránkach sa menia, rozhodol Súdny dvor EÚ

Súdny dvor EÚ v októbri vydal rozhodnutie, ktoré zásadne mení používanie cookies. Rozsudok sprísňuje pravidlá aj pre cookies, ktoré ...

22.10.2019 Marek Mittaš

Korporácia alebo malá firma? 10 pre a proti

V pracovnom kolektíve je nutné plniť úlohy, znášať stres, ale aj ponorkovú chorobu či medziľudské nezhody. Rovnako ako v partnerskom ...

PHP Developer - študentská brigáda PHP Developer - študentská brigáda
PHP Developer províznych systémov PHP Developer províznych systémov
PHP Developer poistných agregátorov PHP Developer poistných agregátorov
PHP Developer FinTech cloudových riešení PHP Developer FinTech cloudových riešení