Asistenčné služby majú význam pre klienta aj poisťovňu
Asistenčné služby majú k dispozícii klienti bánk aj poisťovní. Poisťovňa môže pomáhať pri problémoch v domácnosti a aj na ceste. Rôzne výhody a služby podobného typu však ponúkajú aj banky k platobným kartám.
Zdroj foto: Freepik.com
Poskytovanie asistenčných služieb má pre poisťovne význam aj z pohľadu likvidácie poistnej udalosti. Čo najnižšia škoda je v záujme klienta a aj poisťovne. Práve pomocou asistenčných služieb môže klient vznikajúcu škodu obmedziť.
„Na svoju poisťovňu sa nemusíte obrátiť len v prípade škodovej udalosti. V rámci povinného zmluvného poistenia vám asistenčné služby podajú pomocnú ruku na cestách 24 hodín denne, 7 dní v týždni v tých najrôznejších situáciách. „Asistenčné služby zabezpečujú, napríklad odtiahnutie vozidla do servisu, poskytnutie náhradného vozidla, ubytovanie posádky v prípade nepojazdnosti vozidla, bezplatné dopravenie posádky do cieľovej stanice, prečerpanie nesprávne natankovaného paliva či právnu asistenciu pri prípadnej poistnej udalosti,“ vymenováva Marek Havriľák, vrchný riaditeľ úseku poistenia motorových vozidiel poisťovne Generali.
Asistenčné služby sú k dispozícii aj v domácnosti. Spoločnosť Uniqa však upozorňuje na to, že mnohí klienti vôbec nevedia, že asistenčné služby majú k dispozícii. „Naša skúsenosť hovorí, že mnohí klienti zabúdajú alebo si vôbec neuvedomujú, že k uzatvorenému poisteniu nehnuteľnosti a zariadenia domácnosti majú automaticky k dispozícii zdarma asistenčné služby, ktoré môžu využívať počas celej doby poistenia nonstop,“ hovorí Róbert Koch z oddelenia poistenia majetku Uniqa poisťovne.
V poistných podmienkach k poistnej zmluve sa uvádza, za akých okolností poisťovne asistenčné služby poskytujú. Asistenčné služby v domácnosti môžu pomôcť klientom pri problémoch s kúrením, plynom, elektrinou, aj vodou. K dispozícii môže byť napríklad aj zámočník, ktorý otvorí zabuchnuté dvere. Na tieto služby existuje limit plnenia, asistenčné služby teda majú svoje hranice.
Klienti bánk majú výhody naviazané na svoju platobnú kartu. „Môže to byť cestovné poistenie, poistenie ochrany tovaru alebo predĺženej záruky. Bežné je aj odmeňovanie za používanie kariet, buď vo forme zľavy z poplatku za kartu, alebo cez money back, kedy sa klientovi vráti určité percento z realizovaných platieb,“ vysvetľuje Marcela Králová, podpredsedníčka Združenia pre bankové karty (ZBK).
Banky majú dôvody na to, aby klientov motivovali používať karty. „Cieľom je eliminácia sivej ekonomiky, ale aj modernizácia finančných služieb. Tie sa budú v najbližších rokoch presúvať výhradne do on-line prostredia,“ upozorňuje ZBK.
Mzdová kalkulačka
Mzdová kalkulačka ADVANCED
Kalkulačka tehotenskej dávky
Kalkulačka materskej dávky
Kalkulačka rodičovského bonusu
Valorizácia dôchodkov
Kalkulačka na výpočet dôchodku
Kalkulačka dôchodkového veku
Kalkulačka vdovského dôchodku
Kalkulačka sirotského dôchodku
Kalkulačka minimálneho dôchodku
Porovnanie zdravotných poisťovní
2024
Finanční agenti
Kryptomeny
Unicef
Zamestnanie
SPRAVODAJSTVO
Najčítanejšie
- 1.Odchod do predčasného dôchodku bude po novom menej výhodný
- 2.Pomoc s hypotékou sa má po novom týkať aj ľudí s refinancovaným úverom
- 3.Dnes (19. apríla) je svetový deň investičných fondov. Ako sa im darí na Slovensku?
- 4.OpenAI je najviac financovaná spoločnosť s umelou inteligenciou. Jednorožec vyzbieral už 14 miliárd dolárov
- 5.Iránom otriasli výbuchy, Američania hovoria o odvetnom útoku Izraela