BRATISLAVA 22. apríla (WebNoviny.sk) - Viac ako tri štvrtiny Slovákov pravidelne porovnáva pred nákupmi ceny tovaru u jednotlivých predajcov. Ďalších vyše 20 % opýtaných to robí aspoň príležitostne. Na druhej strane, vôbec nikdy ceny neporovnáva len jeden zo sto Slovákov. Zistil to prieskum agentúry STEM/MARK, ktorý realizovala pre spoločnosť Home Credit Slovakia.
Najviac ľudí, až 85 %, sa orientuje v cenách pomocou internetových porovnávačov. Len o niečo menej je takých, ktorí si ceny kontrolujú priamo na webových stránkach jednotlivých predajcov. Medzi nakupujúcimi však stále fungujú aj letáky obchodníkov. V klasickej papierovej alebo elektronickej podobe si v nich ceny všímajú až dve tretiny opýtaných.
Polovica používa tradičný spôsob
Tradičný spôsob, teda návštevu viacerých kamenných prevádzok, využíva skoro polovica opýtaných. Čoraz väčšej obľube sa tešia aj inovatívne riešenia. Približne 15 % ľudí si kontroluje ponuky prostredníctvom aplikácií v telefónoch, v prevažnej miere ide predovšetkým o mladšie ročníky.
Odporúčame:Rodinné firmy očakávajú rast svojich podnikov, kľúčovou otázkou sú pre nich zamestnanci
Porovnávanie cien sa podľa prieskumu týka najčastejšie nákupov spotrebnej elektroniky, teda napríklad televízorov, počítačov či mobilov. Výrobok takejto kategórie si kúpi bez porovnania cien len päť ľudí zo sto. Podobne to funguje aj pri bielej elektronike, ako je napríklad kúpa práčky alebo chladničky, kde sa porovnaním cien na trhu riadi skoro 90 % ľudí. Po elektronike potom ide najčastejšie o nábytok, dovolenky, oblečenie či vybavenie pre dom a záhradu.
Najväčšie náklady domácností
Hoci z mesačných rozpočtov domácností ukrajujú veľkú časť náklady spojené s nákupom potravín, nie všetkých Slovákov až tak zaujíma ich cena. Čo sa kde dá zohnať lacnejšie v tomto prípade rieši len šesť z desiatich ľudí. Ešte o niečo menej respondentov, približne polovica, si vyberá finančné produkty a služby tak, že si porovnajú ich výhodnosť a ceny.
Odporúčame:Slovenské firmy pri finančných problémoch radšej pristúpia k prepúšťaniu ľudí, tvrdí prieskum
Prieskum vo februári 2018 realizovala agentúra STEM/MARK exkluzívne pre Home Credit Slovakia na reprezentatívnej vzorke slovenskej populácie 510 respondentov.
Viac k témam: elektronika, nákup, obchod, potraviny, prieskumZdroj: Webnoviny.sk - Väčšina Slovákov porovnáva pred nákupom ceny produktov, potraviny však nie sú v Top 3 © SITA Všetky práva vyhradené.
Zdroj a foto: SITA
© SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. si vyhradzuje výlučné právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku a jeho častí.
Mzdová kalkulačka
Mzdová kalkulačka ADVANCED
Kalkulačka tehotenskej dávky
Kalkulačka materskej dávky
Kalkulačka rodičovského bonusu
Valorizácia dôchodkov
Kalkulačka na výpočet dôchodku
Kalkulačka dôchodkového veku
Kalkulačka vdovského dôchodku
Kalkulačka sirotského dôchodku
Kalkulačka minimálneho dôchodku
Porovnanie zdravotných poisťovní
2024
Finanční agenti
Kryptomeny
Unicef
Zamestnanie
SPRAVODAJSTVO
Najčítanejšie
- 1.Investori začali dávať prednosť ETF fondom pred podielovými fondmi
- 2.Otravné telefonáty sa stanú minulosťou. Predvoľba (0)888 znamená, že ide o marketingový hovor
- 3.Na Slovensku pracuje rekordných viac ako 103-tisíc cudzincov
- 4.DPH budú po novom platiť firmy s ročným obratom vyšším ako 50-tisíc eur
- 5.Škody po vyčíňaní prírodných živlov vlani stúpli v stovkách percent