Lidl je lídrom v predaji fairtradového kakaa
6.12.2019 (Webnoviny.sk) - V predvianočnom období disponuje certifikátom Fairtrade väčšina sezónnych produktov vlastnej značky Favorina.
Pre spoločnosť Lidl Slovenská republika a jej zákazníkov je trvalá udržateľnosť dôležitou témou, ukazuje to aj neustále rastúci predaj čokolády a káv so zodpovednou certifikáciou Fairtrade. Lidl je dokonca lídrom v oblasti predaja fairtradového kakaa na slovenskom trhu. V predvianočnom období disponuje certifikátom Fairtrade väčšina sezónnych produktov vlastnej značky Favorina.
Vďaka predaju produktov s certifikáciou Fairtrade v predajniach Lidla získali pestovatelia z Afriky, Ázie a Latinskej Ameriky v roku 2018 príspevok 51 158 €. Oproti predošlému roku ide o takmer 180 % nárast. Celkový "slovenský" fairtradový príspevok dosiahol v minulom roku približne 190 000 €. Výrobky predané v Lidli mali teda na celkovej sume 27% podiel. V systéme Fairtrade dostávajú zapojení pestovatelia okrem zodpovedajúcej ceny ešte príspevok, ktorý môžu použiť na investície do rozvoja svojich fariem a komunít.
Na výrobu fairtradových produktov predaných v roku 2018 pod privátnymi značkami v Lidl Slovenská republika bolo použitých 1265 ton kakaových bôbov (40 % zo všetkých fairtradových bôbov predaných v danom období na Slovensku) a 5 ton zelenej kávy. V oboch prípadoch išlo v porovnaní s predošlým rokom o významný nárast – pri kakaových bôboch to bolo o 170 % a pri zelenej káve dokonca až o 400 %. Lidl zároveň ako jediný na Slovensku ponúkal fairtradovú marakuju, ktorej v roku 2018 predal 4 tony.
"Dynamika rastu predaja tovarov s certifikáciou Fairtrade je veľmi vysoká. Z nášho pohľadu to odráža tak rastúci záujem zákazníkov o otázky trvalej udržateľnosti, ako aj skutočnosť, že obchodníci do svojej ponuky zaraďujú stále väčšie množstvo fairtradových produktov. Nárast predaja je pritom veľmi dôležitý a má konkrétne pozitívne dopady: čím viac výrobkov s certifikáciou Fairtrade sa na trhu uplatní, tým viac ich pestovatelia z krajín Afriky, Ázie a Latinskej Ameriky môžu predať za podmienok Fairtrade – teda okrem iného za cenu, ktorá skutočne pokrýva náklady vrátane ich práce," uviedla Hana Malíková, výkonná riaditeľka Fairtrade Česko a Slovensko.
"Trvalá udržateľnosť vo vzťahu k nášmu sortimentu je téma, ktorou sa zaoberáme denne. Uvedomujeme si našu zodpovednosť a chceme byť dôveryhodným partnerom pre našich dodávateľov i zákazníkov. Teší nás, že aj zákazníci v čoraz väčšej miere vyhľadávajú výrobky, ktoré disponujú rôznymi certifikátmi a spoločne tak podporujeme zodpovednú spotrebu," povedal Martin Nagy, konateľ Lidl Slovenská republika zodpovedný za nákup a marketing.
Výrobky s fairtrade certifikáciou nájdu zákazníci v Lidli predovšetkým pod privátnymi značkami J.D.Gross, Favorina či Gelatelli. Certifkovaná je aj káva z automatov Lidl2Go.
Fairtrade je certifikácia tovarov, ktoré spĺňajú určité sociálne, ekonomické a ekologické štandardy. Cieľom tejto certifikácie je poskytnúť pestovateľom a zamestnancom možnosť uživiť sa vlastnou prácou za dôstojných podmienok. Fairtrade znamená spravodlivejšie obchodné podmienky, dodržiavanie ľudských a pracovných práv a šetrný prístup k životnému prostrediu. Lidl má stanovené konkrétne ciele v oblasti trvalej udržateľnosti svojho sortimentu privátnych značiek. Do konca roku 2022 chce mať výhradne RSPO certifikovaný segregovaný palmový olej v potravinách. Kakao má byť 100 % certifikované do konca roku 2022, pričom okrem Fairtrade prichádzajú do úvahy certifkáty Rainforest Alliance, UTZ či BIO. Rovnakými certifikátmi má disponovať aj káva v Lidli, do roku 2020 to má byť 30 %, do roku 2022 už 50 %. Do konca roku 2022 budú certifikované všetky čierne, zelené a rooibos čaje, ktoré Lidl predáva pod vlastnými značkami. Záväzné stanoviská zverejnil Lidl aj pre ryby a kôrovce z voľného lovu, obaly a etikety svojich produktov, vajcia, kvety a rastliny. Diskont má taktiež stanovenú stratégiu obmedzovania a nahrádzania plastov a tiež znižovania podielu pridaného cukru a soli v produktoch predávaných pod vlastnými značkami. "Privátky" majú viac ako 80 % podiel na celkovom sortimente Lidla.
Všetky záväzné stanoviská Lidla sú dostupné tu:
https://www.spolocenskazodpovednost.sk/sortiment#mantra-spolocenskej-zodpovednosti
Lidl doteraz publikoval dve správy o trvalej udržateľnosti podľa metodiky GRI:
https://www.spolocenskazodpovednost.sk/stiahni-si-kompletnu-spravu
Inzercia
Viac k témam: Fairtrade, Favorina, kakao, Lidl, PR
Zdroj: Webnoviny.sk - Lidl je lídrom v predaji fairtradového kakaa © SITA Všetky práva vyhradené.
© SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. si vyhradzuje výlučné právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku a jeho častí.
Mzdová kalkulačka
Mzdová kalkulačka ADVANCED
Kalkulačka tehotenskej dávky
Kalkulačka materskej dávky
Kalkulačka rodičovského bonusu
Valorizácia dôchodkov
Kalkulačka na výpočet dôchodku
Kalkulačka dôchodkového veku
Kalkulačka vdovského dôchodku
Kalkulačka sirotského dôchodku
Kalkulačka minimálneho dôchodku
Porovnanie zdravotných poisťovní
2024
Finanční agenti
Kryptomeny
Unicef
Zamestnanie
SPRAVODAJSTVO
Najčítanejšie
- 1.Nie je diéta ako diéta, vždy ide najmä o obchod
- 2.Novela zákona o sociálnom poistení prinesie penzistom vyššie 13. dôchodky
- 3.Chatbot s umelou inteligenciou od Klarny pracuje ako 700 zamestnancov na plný úväzok
- 4.Farmári blokujú cesty naprieč celým Francúzskom na protest proti nízkym zárobkom a rastúcim nákladom (foto)
- 5.Prémiový benzín už stojí viac ako 1,90 eura, lacnejší sa blíži k hranici 1,70 eura za liter